laupäev, 9. august 2014

Minu elu Göteborgis

Esimene töönädal Göteborgis on möödas. Jess! Ausalt öeldes on olnud iga hommik võrdselt raske kl 7 ärgata. Võib-olla sellepärast, et ei ole siiani harjunud selle uue koduga. Ei tea.
Äraeksimine pimedas metsas
Kolmapäeval oli väike tagasilöök. Mõtlesin, et lähen ja teen teise, veidi pikema jooksutiiru. Küsisin M-lt, kes käib iga päev jooksmas, et kuhu täpsemalt pean minema jne. Võtsin siiski mobiili kaasa ja asusin teele oma uute Asicsitega (sünnipäevakink, mille sain vahetult enne äraminekut).

Peagi jõudsin järveni-Härlanda tjärn-ja nautisin ilusat vaadet. Ühel pool olid keskmise suurusega kaljud, mille peal kasvasid igasugused puud ja teisel pool oli umbes Elva-suurune järv, kus püüti kala ja ka ujuti. Mõtlesin, et oh, millise toreda jooksmiskoha ma enda jaoks avastasin.
Teadsin, et pean terve aeg paremale hoidma, siis ei ole ohtu ära eksida. Teede ristumiskohas keerasingi paremale ja eeldasin, et edasi peab vaid otse jooksma ja olengi õigel teel. Kuid tegelikult pidi veel ühe korra paremale pöörama. Niisiis oli kell juba üle kümne õhtul, väljas pime ja ma olin üksinda keset tundmatut metsateed. Ka Google Maps ei töötanud. Alguses üritasin lihtsalt edasi joosta ja erinevaid teid provida, et küllap kuidagi leian ikka õige tee üles. Kuid siis hakkasid ühed ja samad kohad korduma ning metsa all käisid igasugused hääled, mis panid mu pidevalt pead pöörama ja vaatama, et ega keegi hull nüüd põõsast välja ei hüppa.
Lõpuks helistas majakaaslane mulle ja küsis, et kas minuga on kõik korras. Sain aru, et pean abi küsima. Otsisin lähima tänavanime ja ta tõdes, et ma olen ikka üsna kaugele jooksnud. Ta juhendas mu ühe bussipeatuseni, kuhu tema ja veel üks töökaaslane tulid mulle vastu. Olen neile mõlemale väga tänulik, sest tegelikult oli mul juba üpriski suur hirm oma elu pärast. Peale seda korda ei olegi ma rohkem julgenud välja jooksma minna. Eks näis..
Rääkisin seda ka meie Rootsi kolleegidele ning üks neist märkis, et nende töökaaslase tütar tapeti Göteborgis ära-vaid meetrid enne koduust.
Rääkides lõbusamatel teemadel, siis allpool on pilt meie koolitusruumist, kus veedame suurema osa päevasest ajast.
Peab ütlema, et rootslaste töötempo on oluliselt erinev meie omast. Svenssonite-rahvast nimetatakse ka fika-rahvaks. Fika tähendab kohvitama koos kaneelisaiakesega. Niisiis on meil umbes iga tunni järel 10-15 min fika-paus. Aeg, et käia vetsus, köögis uut kohvi, teed või vett toomas. See on ka hea võimalus Rootsi kolleegidega sõbrustada. Nad on väga sõbralikud ning hindavad ka väikest naljategemist.
Eestis oleks koolitus stiilis-4 tundi töötamist ühe pausiga, millele järgneb lõuna, edasi jälle 4 tundi koolitust kuni pea lõhkeb uuest infost.
Peale tööpäeva oleme iga päev võtnud ette väikseid linnaavastamisreise.
Esmaspäeval käisime Göteborgi ühes suurimas kaubanduskeskuses Nordstanis ehk Femmanis. Vaatasime ka, kuidas ratastoolikliente Östra sjukhusi eest koju transporteeriti. Tavaline osa meie tööst, aga esimest korda nägime me, kuidas see päriselus välja näeb.
Teisipäeval jalutasime Brunnsparkis ja olime tunnistajaks mingisugusele neonatside-teemalisele meeleavaldusele.
Palmhuset
 Palmhuset
Purskkaev ja Stora Teatern

Teisipäev oli esimene kord, kui me nägime, et Göteborg ei olegi vana tehaselinn, vaid selles linnas on ka ilusam osa. Vanem kesklinn toomkiriku ehk Domkyrka ümbruses. 

Domkyrka
--


Kolmapäeval külastasime ühte kodukandis olevat taaskasutuspoodi. Sealt ostes toetatakse ka raskustes noori vms. Seal müüdi kõike alates mööblist ja lõpetades riietega. Leidsin sealt koju lehmapildiga kandiku, mille eest tuli loovutada vaid 10 krooni. 
Neljapäeval läksime kolmekesi Tervishoiumuuseumisse ( Medicin Historiska Museet), mis asus vanas haiglahoones. 

 Medicin Historiska Museet
 Medicin Historiska Museet

Täna ehk reedel avastasime Göteborg vanimat linnaosa Hagat. Nimetaksin seda Göteborgi vanalinnaks-kitsad munakivitänavad täis erinevaid välikohvikuid, antikvariaate ja muid ägeda kaubavalikuga poode. Nimedest torkasid silma Igor the Dog ja El Bastardo (ilusad 60ndate stiilis kleidid ja aksessuaarid). Einestasime kangesti Maiasmoka kohvikut meenutavas Husareni kohvikus.
Ratta rentimine


Taamal paistab Skanska Kronan
Haga

Haga

Husaren



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar