teisipäev, 31. oktoober 2017

97. päev, trenn

Varasemalt tegelesin enim jooksmisega, vahepeal käisin ujumas, rattaga sõitmas ning harva sattusin ka jõusaali. Suvisel perioodil käisin kaasas disc golfi loopimas.
Nüüdseks ma enam ei jookse, sest tundsin, et ei saa enda meelistempot hoida ning kiirkõnd ei ole ka päris see. Ujumas käin parimal juhul kord nädalas. Avastasin, et ka ujudes peab rasedusega arvestama. Nimelt töötavad kiirete kroolitõmmetega ka kõhulihased, mistõttu võtan krooliga tempot maha ja lisan konnaringe. Selili oli kuidagi imelik ujuda.

Rattaga sõidaksin küllap edasigi, kui sügis ei oleks kätte tulnud. Imetlen neid, kes aasta läbi väntavad, kuid ise ma nende hulka ei kuulu.

Jõusaali ei ole küll hulk aega sattunud, kuigi lugesin Egle Eller-Nabi rasedusaegset treeningkava, mis tundus üsna mõistlik.

Vahepeal ka selline vaheseik, et käisin ühes uues spordiklubis Pilatese näidistrennis. Jäin veidi hiljaks, mistõttu ei saanud treenerit ka oma rasedusest teavitada. Olin sel hetkel umbes 18-19 nädalat rase. Muidu oli kõik ok, aga kui pidi kõhuli seljaharjutusi tegema, siis tekkis mul probleem. Üritasin alguses ennast küünarnukk iseloomustab hoida, kuid siis ei olnud seljaharjutustest tolku. Tegin siis ainukesena keset harjutust joogipausi. Treener märkas seda ja küsis, kas kõik on korras. Ütlesin ausalt, et ma ei saa kõhuli olla. Seepeale, õnneks pikemalt uurimata, mis põhjus on, pakkus ta samast harjutusest muid variante. Igaljuhul tunni lõpus küsisin siis, kas trenn sobib ka rasedatele. Sain väga kiire ja kategoorilise ei. Treener ei suutnud ära imestada, et mina kui rase sinna proovitrenni üldse läksin. Osalt oli üllatus tingitud ka sellest, et ta ei saanud aru, et üldse titaootel olen.

Peale eelnevat juhtumit otsustasin, et peaks ikka treenima spetsialisti käe all, kes on välja koolitatud lapseootel naistele  tunni andmiseks. Kuna asukoht on minu kui jalgsi liikuva inimese jaoks tähtis, siis jäi sõelale kolm trenni.
Esimene ehk jooga rasedatele Pepleri tänaval langes kohe valikust välja, sest mulle vastati näidistrenni soovi peale, et nad ei tea, millal mõni naine sünnitama läheb..
Teine ehk rasedate võimlemine Tähtvere tantsukoolis on selline kerges tempos liigutamine ja venitamine värviliste pallikestega. Alguses mõtlesin, et see küll mingi trenn pole, ma ei lähe isegi higiseks ja midagi ei ole valus pärast. Nüüd täna ehk kuu aega peale esimest külastust tundsin, et just sellist koormust mu keha vajabki. Pidev istumine tööl ja keharaskuse ebavõrdne jaotumine muudavad keha kangeks ja jäigaks, mistõttu on pikad venitused õige hingamistehnikaga tõeliseks kosutuseks.
Kolmas ehk Krista Pilates Soola tänaval on võrreldes eelmisega füüsiliselt raskem, sest korduste arv on suurem ja harjutused ka tugevama mõjuga. Miinuseks on toimumise hõredus, ainult kord nädalas ja varajane kellaaeg, kl 17.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar