pühapäev, 3. detsember 2017

75.-64. päev, seljavalud ja muu

Viimasest postiusest on möödas 12 päeva ehk eesmärk iga päev üks postitus teha ei tundu väga hästi õnnestuvat. Osalt võib see olla tingitud tööst arvutiga, mistõttu ei tahagi koju tulles arvutit avada. Mobiili kaudu on iseenesest mugav Bloggerisse kirjutada, kuid pildid ei taha väga hästi tekstiga ühilduda, seega pean pärast arvutis ikkagi järeltöötlust tegema. Seega sean uueks eesmärgiks dokumenteerida raseduse kulgu kord nädalas.

Nende 12 päeva jooksul ehk peale Egiptusest tagasitulekut olen kogenud kolme tunnet, millest lähemalt räägiksin.
23.11.17
Esiteks seljavalud
Õnneks pääsesin hommikusest iiveldusest, kuid sama hästi ei läinud mul raseduse ajal levinud seljavaludega. Arusaadav, et selg streigib, kui iga päev kõhul kotitäit kive kannad. Kindlasti aitab siinkohal seljalihaste treenimine ja seda juba enne rasedust. Ma ei saa öelda, et oleksin seljale erilist rõhku pannud, tegeledes põhiliselt jooksmisega. Minu puhul on veidi eriline ka see, et mul esines seljavalusid ka enne rasedust. Põhiliselt siis alaseljas, tõenäoliselt tingituna viltusest selgroost, valest tööasendist, jooksmisest kõval pinnasel jne jne.
See on minu jaoks talutav, et õhtuks selg ära väsib ja saan erinevate venitusharjutustega valu leevendada. Küll aga tundsin ühel hommikul ärgates, et selg valutab hoopis valest kohast, abaluude vahelt. Mõtlesin siis esimese hooga, et äkki padi on liiga kõrge. Võtsin kõige õhema diivanipadja, aga ei mingit erinevust. Üks öö vähkresin ja magasin üldse halvasti töömõtete tõttu ning vahetasin pidevalt asendit. Hommikul ei olnudki "vana hea" ülaseljavalu platsis. Niisiis praeguse teooria järgi on põhjuseks pikaaegne ühes asendis magamine.
25.11.17
Teiseks seedimine
Ma ei ole selle nähtuse kohta täpsemalt uurinud, seega saan probleemi ainult kirjeldada. Nimelt on mul vahepeal peale söömist tunne, justkui maomahlad tahaksid üles tulla. Justkui oleksin midagi hästi happelist söönud ja keha ei suuda seda ära seedida. Üritan siis rohkelt vett juua, et seda tunnet kurgust ära saada, kuid see on vaid ajutine lahendus. Põhjuseks võib olla nii toidu kogus, koostis, söömiskellaaeg jne. 
Täna sõin Rootsi lauas ja ikka mitu käiku head ja paremat. Ootasin, millal see rõve tunne jälle kurku tuleb, kuid seekord oli kõik ok. Küll aga sõin ema juures tüki isetehtud kooki ja mandariini ning veidi hiljem tundsin jällegi maomahlade liikumist ülespoole. Pean oma toitumist põhjalikumalt jälgima, et põhjusele jälile jõuda.

Kolmandaks rasedate massaaž
Käisin tavalises osalises massaažis, kus massöör mainis, et on olemas ka eraldi rasedatele mõeldud lauad, kus ongi keskel kõhu jaoks auk. Minul seda privileegi ei olnud, seega pidin laua ääres istuma kuni minu ülakeha muditi. Üldiselt on igasugune massaaž hea ja lõõgastav, kuid sellises asendis võnkuda ja tunda omaenda pea raskust, ei ole just päris see massaaž, millega ma harjunud olen. 
Huvitav oli ka see, et massööri sõnul ei tohiks esimeses ja kolmandas trisemestris sellistes hooldustes käia, sest see paneb veresooned liialt aktiivselt tööle. Võin ausalt tunnistada, et minu ja beebiga on kõik korras ja pean seda juttu veidi ülepingutatuks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar